Odpowiedź na wniosek do DSR w sprawie lotniska Krywlany

Pytanie redakcji do:

UM Białystok

Czy władze miasta mogą sfinansować przedłużenie pasa startowego lotniska w Krywlanach do ok. 1520 metrów lub nawet 1700 metrów dla nowego typu samolotu pasażerskiego linii lotniczych Lot typ Embraer E-190? Jest to maszyna do obsługi małych lotnisk z krótkim pasem startowym.

Nie jest to jakaś szczególnie kosztowna inwestycja by ów budowany akurat pas przedłużyć o te 170 metrów.  Umożliwi to połączenie lotnicze do Warszawy w sezonie letnim- głównie dla turystów. Można to sfinansować z kredytu które miasto spłacałoby z pobieranej opłaty pasażerskiej. Przy stu pasażerach dziennie byłoby to ok. 350 tys. zł rocznie. Być może pokrywa to spłatę rat kredytu i byłoby neutralne dla budżetu. 

Jako terminal pasażerski można by wykorzystać aktualne pomieszczenia przy lotnisku lub jakiś hangar. Wymaga się też systemu naprowadzania.

Czy połączenie do Warszawy mogłoby ruszyć w 2019 roku? 


Odpowiedź:

Pan Adam Fularz

 Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.


 

dotyczy:           pytania z dnia 28 czerwca 2018 r. o przedłużenie pasa startowego

 

Szanowny Panie

Realizowany zakres inwestycji na lotnisku Krywlany obejmujący budowę drogi startowej o nawierzchni utwardzonej wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną zaprojektowano w taki sposób, aby była możliwa jej ewentualna rozbudowa w przyszłości.

Inwestycja jest w trakcie realizacji o parametrach technicznych określonych w decyzji Wojewody Podlaskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego oraz w decyzji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku o środowiskowych uwarunkowaniach.

Zatem na tym etapie rozważanie sugerowanych kwestii - przed zakończeniem obecnych robót budowlanych i pomyślnym przeprowadzeniem wymaganych procedur recertyfikacyjnych i rejestracyjnych jest przedwczesne.

Należy mieć na uwadze, że decyzja odnośnie dalszej rozbudowy lotniska (kiedy i w jakim zakresie) winna być uzależniona w szczególności od realnego zapotrzebowania na usługi lotnicze na lotnisku Krywlany w Białymstoku.


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Komentarze