Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
<ratusz na serw
um.lomza.pl>
Data: wtorek, 24 września 2019
Temat: Fw: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Do: Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl
Sent: Tuesday, September 24, 2019 8:32 AM
Subject: Re: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
KPM.0530.127.2019
Uruchomienie regularnego połączenia kolejowego do Łomży jest bardzo istotne dla rozwoju miasta i poprawy mobilności mieszkańców. Dałoby możliwość podróży do głównych ośrodków regionu (Białegostoku, Ełku, Warszawy) – transportu towarów i ludzi, co znacząco mogłoby skrócić czas podróży, ale i poprawić bezpieczeństwo – transport kolejowy jest bowiem bezpieczniejszą formą komunikacji od transportu samochodowego. Kwestie zarządu nad infrastrukturą PKP leżą jednak poza kompetencjami Miasta Łomży.
Z poważaniem
Sent: Tuesday, September 10, 2019 10:14 AM
Subject: Fw: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Sent: Tuesday, September 10, 2019 9:36 AM
Subject: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Czy UM popiera starania aby Pkp PLK S.A. oddało linię kolei do Łomży innemu zarządcy? Zdemontowano peron w tym mieście.
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <
Adam.Fularz na wieczorna.pl>
Data: środa, 5 grudnia 2018
Temat: Pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Do: Rzecznik <
rzecznik na plk-sa.pl>
Czy PKP PLK potwierdza że zamiast torowiska na odcinku Sniadowo- Łomża planowana jest droga ekspresowa S61 w relacji Sniadowo- Łomża? Czy PKP PLK - skoro same nie zamierzają remontować torowiska- mogą je przekazać innemu zarządcy?
por. mapa odcinka:
https://conadrogach.pl/mapy/droga-ekspresowa-s61-mapa-odcinka-sniadowo-lomza.html
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz