UM Łomża odpowiada na pytanie o torowisko Śniadowo- Łomża

Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami:

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: <ratusz na serw
 um.lomza.pl>
Data: wtorek, 24 września 2019
Temat: Fw: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Do: Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl


 
 
Sent: Tuesday, September 24, 2019 8:32 AM
Subject: Re: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
 

KPM.0530.127.2019

 

Uruchomienie regularnego połączenia kolejowego do Łomży jest bardzo istotne dla rozwoju miasta i poprawy mobilności mieszkańców. Dałoby możliwość podróży do głównych ośrodków regionu (Białegostoku, Ełku, Warszawy) – transportu towarów i ludzi, co znacząco mogłoby skrócić czas podróży, ale i poprawić bezpieczeństwo – transport kolejowy jest bowiem bezpieczniejszą formą komunikacji od transportu samochodowego. Kwestie zarządu nad infrastrukturą PKP leżą jednak poza kompetencjami Miasta Łomży.

 

Z poważaniem

Herb Miasta Łomża

Grzegorz Daniluk
Kierownik, Kancelaria Prezydenta Miasta
Stary Rynek 14, 18-400 Łomża, pokój 121
tel. (+48 86) 215 67 24
e-mail: g.daniluk na um.lomza.pl, www.lomza.pl


(..)
 
Sent: Tuesday, September 10, 2019 10:14 AM
Subject: Fw: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
 
 
 
Sent: Tuesday, September 10, 2019 9:36 AM
Subject: pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
 
Czy UM popiera starania aby Pkp PLK S.A. oddało linię kolei do Łomży innemu zarządcy? Zdemontowano peron w tym mieście. 
Pozdrawiam

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz na wieczorna.pl>
Data: środa, 5 grudnia 2018
Temat: Pytanie o torowisko Sniadowo- Łomża
Do: Rzecznik <rzecznik na plk-sa.pl>


Czy PKP PLK potwierdza że zamiast torowiska na odcinku Sniadowo- Łomża planowana jest droga ekspresowa S61 w relacji Sniadowo- Łomża? Czy PKP PLK - skoro same nie zamierzają remontować torowiska- mogą je przekazać innemu zarządcy?
 
por. mapa odcinka:
https://conadrogach.pl/mapy/droga-ekspresowa-s61-mapa-odcinka-sniadowo-lomza.html
 
--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
 
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
 
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
 
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
 
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
 
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
 
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
 
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
 


--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl





--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze